U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

Vergoedingen


Een hoortoestel is een hele investering. Letterlijk. Goed om te weten is dat ik afspraken heb met alle zorgverzekeraars als het gaat om de vergoedingen en verzekeringen. 

Vanuit de basisverzekering geldt dat een zorgverzekeraar 75% in de betreffende categorie vergoedt van een hoortoestel.
De eigen wettelijke bijdrage is 25%. Vanuit een aanvullende polis kan deze 25% in sommige gevallen ook gedekt zijn.


Duidelijk beeld

Wie een hoortoestel nodig heeft, moet het zogeheten Keuzeprotocol Hoorzorg doorlopen. Het Keuzeprotocol bestaat uit een aantal hoormetingen en het invullen van een vragenlijst.
Zo ontstaat een duidelijk beeld van wat voor soort hoorhulpmiddel iemand 
nodig heeft.

Het gehoorprobleem wordt ingedeeld in een categorie: van categorie 1 voor eenvoudige gehoorklachten tot 5 voor complexere problemen/ luistersituaties. Ook hoortoestellen zijn in deze vijf categorieën ingedeeld.


Verzekerd voor vijf jaar

Een hoortoestel is bij aanschaf via de zorgverzekeraar verzekerd van een zogenaamde basis nazorg. Dat is voor een periode van vijf jaar.

Het omvat een jaarlijkse controle, inclusief onderhoud en schoonmaak van het hoortoestel. Daarnaast een bijstelling op basis van eventuele veranderingen van het gehoor en een onderzoek van de gehoorgang en het trommelvlies.


Meer weten?

U kunt altijd bij mij terecht voor vragen of een toelichting. Ook raad ik u aan om contact te zoeken met uw zorgverzekeraar voor meer informatie.